Laden...
lock_open Inloggenkey_go Registreren

Over Bakker Verkerk

Uw bakker sinds 1621! In het verleden was Bakker Verkerk, van oudsher gevestigd aan de Zandweg, een bakkerij met beperkte winkelverkoop en 8 bezorgwijken rondom De Meern. Het zogeheten “venten” zorgde ervoor dat iedereen in en rond De Meern dagelijks zijn brood en lekkernijen thuis kreeg. Door weer en wind gingen de bakkers elke morgen vroeg op pad, eerst met paard en wagen, later met de bakfiets. In de loop der tijd kwam de winkelverkoop steeds meer in opkomst. Het bakkersassortiment was niet zo breed, dus werd er ook koffie, thee en andere kruidenierswaren verkocht. De winkel werd steeds drukker en vanwege de groeiende vraag werd er nagedacht over het open van een tweede winkel. Die kwam in 1987 op het Mereveldplein in De Meern. Later, in 1996, werd de winkel van Bakkerij Siegert in Harmelen overgenomen, waarmee het totaal op 3 winkels kwam.

In 2001 heeft Bakker Verkerk als één van de eerste bakkers in Nederland de manier van winkelen, de manier van boodschappen doen bij de bakker, veranderd. In de winkel op het Mereveldplein werd het ‘semi-zelfbedieningsconcept’ geïntroduceerd. Klanten kregen de mogelijkheid zelf producten te pakken en mee te nemen naar de kassa. Als ze geholpen wilden worden, kon dat uiteraard ook nog. Het concept sloeg aan en ook de winkel bij de bakkerij op de Zandweg werd op die manier omgebouwd.

Aan de rand van De Meern startte in 1998 de ontwikkeling van de Vinexlocatie Leidsche Rijn. De wijk groeide explosief en nog steeds, wat in 2015 uiteindelijk 35.000 woningen moet opleveren. Bij zo’n wijk horen ook nieuwe winkelvoorzieningen waarvan winkelcentrum Vleuterweide het meest recente voorbeeld is. Sinds de opening, in oktober 2010, heeft Bakker Verkerk ook hier een winkel geopend.
Na opening van de nieuwe winkel in winkelcentrum Vleuterweide hebben wij de winkel in Harmelen verkocht aan een collega-bakker.

In de winkel in Vleuterweide hebben wij het concept van zelfbediening nog verder doorgevoerd. De mogelijkheden om als klant je eigen gang te gaan en in je eigen tempo te “shoppen” zijn verder uitgebreid, terwijl de persoonlijke service bij vragen en opmerkingen gewoon gebleven is uiteraard.
De winkels op het Mereveldplein en in Vleuterweide zijn op dezelfde manier ingericht, zodat u als klant in beide winkels dezelfde winkelbeleving ervaart!

In dit op en top familiebedrijf heeft inmiddels de 10de generatie de kneepjes van het vak van zijn vader geleerd en sinds 2018 het bedrijf overgenomen.

Met warme bakkersgroet,

Rick Verkerk